fredag 9. november 2012

Tips: kalendergave, julepynt og innpakking

Hei!
En dag preget av en rastløs 3 åring og forsøkt på hobbyprosjekt på hans nivå ble litt hektisk. Han var supergira etter 2 dager hjemme med feber, og var frisk som en fisk i dag.
Han ble med å klippet i papir, men så var det nok. Hehe.

Men litt fikk jeg gjort innimellom dinosaurlek og herjing.

Først ett tips til kalenderen! Jeg lager pakkekalender til begge to, og i går fikk jeg noen nyheter fra "Sylvanian" (reklamelink). 
Elena har ett lite dukkehus med en Sylvanianfamilie, men der det er hjerterom er det husrom og i desember får nok denne søte familien også plass. :)

Jeg pakket inn 2 mus i hver gave, og det fine sengeromsettet i en gave (som forøvrig inneholder masse små detaljer, som Elena elsker å putle med). 



Gavepapiret er fra HouseDoctor. Jeg pyntet med en liten julekule i papp. 
Den laget jeg i flere størrelser.


Jeg brukte:
Mørkegrå kartong (skulle hatt sort, men det hadde jeg ikke)
Saks 
Neorosa tråd


Slik gjør du:

Klipp to sirkler av kartongen.
Skjær fra midten og ut på begge sirklene, og tre den i hverandre.


Her er mange muligheter; pynte dem med washitape, glitter eller små ord. Eller ha dem nøytrale og heller feste dem i en sprek tråd som jeg har gjort.

Mitt neste tips er fimoleire.


I fjor laget jeg også endel julpynt av fimo. Det er lett å jobbe med og er skal kun 30 min i ovnen før den er ferdig.
Jeg brukte pepperkakeformer fra IKEA, kjevle, stempel og tråd.


Disse fine snøkrystallene kan du henge på veggen, på treet, på gaver, på ytterdøren eller på ett speil? Fantasien setter grensene :)


Det var litt tips fra meg. I morgen kommer det faktisk et mattips! Det er lenge siden. :)

Ha en flott kveld!


4 kommentarer:

  1. Hei på deg og tusen takk for herlig inspirasjon. Jeg digger et hint av neonpink. Jeg liker din variant av julepakker. Jeg har selv hatt et par innlegg i det siste med neonpink pakking og julepynt. Jeg liker det du viser. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Her starter også julen i dag. Julegløgg. Julemusikk. Julepapir. Herlig herlig og god aften til deg.

    SvarSlett
  3. Så gøy, det må jeg virkelig teste ut. Tusen takk for tips du er flink da!!! Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for flott tips!:)
    Klem klem

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate