lørdag 30. november 2013

Pepperkakebaking og juleidyll

Hei!
Joda, alt er perfekt i bloggeverden?


Pepperkakebaking stod på planen i går ettermiddag, og kidsa var happy.


Det startet med en liten stor diskusjon om hvor storesøster skulle sitte. Lillebror er nemlig veldig glad i å bestemme for tiden, og han skal helst alltid bestemme motsatt av det storesøster vil.


Javel, så var det utkjevling av deig. Jeg fikk aller nådigst lov til det.
*puste ut*


Hver sin kopp med kakao og mini-marshmellow ble delt ut. Men storesøster "våget" å ta flere marshmellow enn lillebror. Hyl! Han fikk en "time-out" og roet seg noen få hakk.
Sjefen sjøl.


Så var det litt diskusjon om hvem som skulle ha den største pepperkakeformen, hvem som skulle legge på stekebrettet først, hvem som skulle få hjelpe meg å lage glasur...osv.. 
På ett tidspunkt var det rett før hele pepperkakedeigen gikk rett i spøla!

4 og 6 år, superglade i hverandre men sloss som hund og katt. Hehe, livet er iallefall aldri kjedelig med disse to i hus!



Vi fikk da til noen flotte, skjeve og skrukkete pepperkaker til slutt. :)
Og begge to var veldig fornøyde da vi var ferdige, heldigvis.

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Hehe, kjenner meg såååå igjen! Nå er mine blitt litt såpass store etter hvert (9 og 12 år), at jeg bare klarer å "overtale" de til å være med i starten av bakingen - så mister de fullstendig interessen og mor står igjen med nesten dobbel deig og baker selv... Men det er kjekt så lenge det varer, og jeg husker selv godt de gangene vi bakte pepperkaker og julemenn i oppveksten, så det er gode minner å ha og se tilbake på - heldigvis ;)

    SvarSlett
  2. Hehe.. Her gikk pepperkakebakinga over all forventning i år! Det var en gledelig overraskelse!

    SvarSlett
  3. Såååå kjempetrivelig altså! Kos dere!

    KLEM

    SvarSlett
  4. Heisann!:)

    Ja no måtte eg flire litt,dette var rett og slett berre kos og kjekt å lese for oss !:)
    Jo takk,her her det mange som kjenner seg igjen;)
    Eg sjølv har 3 barn,som alle idag er godt voksne! Men eg har så mange minner frå deira sine barneår,Spes. spennande var det sjølvsagt til advent. Eg har brukt mang ei natt å lage adventskalender, og mange dager med dorull pynt,å anna julepynt!:)
    Ikkje alltid det var like kjekt,men idag er eg så takknemlig for alt oss fekk oppleve ilag dei åra!
    Å alle 3 elskar når eg fortell frå deira barndom idag,og mange minner,og lærdom av det oss laga har dei tatt med sjølv no.For mykje husker dei:-)
    Så vit at sjølv kor håplaust det kan virke,så er det akkurat dette dokke tek med dokke vidare!!

    No er eg så "gammal" eg ( 50 år ) og fått 1 barnebarn....Å eg gleder meg vilt til seinare idag når eg og ho skal bake juelmanner!!:) <3


    Pepperkakene dokkers vart kjempe fine,å heilt sikkert gode og!! :)

    Nyt adventstida og kos dokker godt!!!:)

    Lykke til!!


    Adventsklem frå,
    -Randi-

    SvarSlett
  5. Ooh. Likte det lille treet i forrige innlegg.
    Så morsomt med pepperkakebaking. Hørtes veldig ut som mine fostersøsken. Jeg skal bake mest, jeg skal ha største biten. Min min min.
    Hehe. Og så en halvtime uti bakingen går de lei og så står jeg og min eldste søster igjen og baker og baker opp restene. Men koslig og de tilfører følelsen av jul bedre siden de gleder seg mer enn vi voksne søsknene. :)

    Håper du har en fin første søndag i advent :)

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate